19.12.2017

Social Selling

Suomen ensimmäinen Social Selling Summit 2017 – Future of Social Selling sai somen sekaisin!   Haluatko tietää kuka veti lavalla polvillaan Adelen Hello –biisiä? Entä kuka ilmoitti työpaikan vaihdoksestaan vuokraamalla paloauton ja ajamalla sen Senaatintorille, kyljissä reteät sloganit? Kuka käytti eniten kirosanoja vedossaan? Ja kuka sai Twitterin suorastaan sekaisin?   Lähdetään liikkeelle ja käydään läpi […]

LUE LISÄÄ
30.10.2017

Social Selling

Silloin tällöin LinkedInissä nousee pinnalle kysymys Social Selling Indexistä – mikä se on, mitä siitä on hyötyä ja miksi sitä kannattaa seurata?   Social Selling Index, eli SSI on LinkedInin oma mittaristo. Kyseinen mittari mittaa sosiaalisen myynnin ponnistelujasi, mutta vain LinkedInin osalta. SSI ei siis kerro sinulle todellista menestymistäsi sosiaalisessa myynnissä, sillä se ei huomioi […]

LUE LISÄÄ
05.10.2017

Vertailu

Puhelimen muisti täynnä, videokuva tökkii ja kapistus sammuukin välillä – tuttu tunne? Minulle on, joten oli aika päivittää vanha, uskollinen luuri uuteen. Esiinnyn ja valmennan työkseni sekä tuotan paljon sisältöä someen markkinoidakseni omaa osaamistani. Valokuvat, videot ja sovellukset kuormittavat puhelinta, joten tarvitsen laatua ja tehoja, jotta pystyn hoitamaan työni sujuvasti ja ongelmitta.   Julkaisin pari […]

LUE LISÄÄ
15.09.2017

Social Selling

Tässä pieni maistiainen pian julkaistavasta kirjastani Social Selling – Henkilöbrändi, verkostot ja sosiaalinen media B2B –myynnissä – ole hyvä!   Kun kuulit sanaparin Social Selling ensimmäistä kertaa, millaisia mielikuvia se sinussa herätti? Vaikka moni onkin jo asiasta kuullut, herättää sosiaalinen myynti edelleen ennakkoluuloja, jotka eivät pidä paikkaansa. Listaan alla yleisimpiä kysymyksiä ja vastaväitteitä, joita minulle […]

LUE LISÄÄ
24.04.2017

Social Selling

Henkilöbrändi, sosiaalinen media, verkostot, yhteisöt, vuorovaikutus, sisällöt, blogit, asiakasymmärrys, myynti, uudet asiakkaat…   Olin muutama viikko sitten tapaamassa uutta asiakastani täällä Helsingissä. Aloitimme yhteistyön Social Selling –ohjelman kanssa. Muistelimme yhdessä miten sosiaalinen media otettiin yrityksissä vastaan vuonna 2007, kun Facebookin käyttö alkoi yleistyä Suomessa. Moni meistä muisti, että Facebookin käyttö oli joko kiellettyä tai ainakin […]

LUE LISÄÄ
24.04.2017

Social Selling

Keneltä haen näkemystä? Kuka on vaikuttava ja näkyvä Social Selling-hahmo kotimaassa?   Edellisessä kirjoituksessani jaoin TOP5 -suosikkiblogini Social Sellingin ympärillä maailmalta. Seuraavaksi esittelen muutaman seuraamani henkilön Suomesta, jotka mielestäni tekevät paljon myynnin, markkinoinnin ja viestinnän uudistamisen eteen ja ansaitsevat maininnan sosiaalisen myynnin sanansaattajina.   Seuraa heitä ja pääset mukaan myyntimyllyyn oppimaan päivittäin uutta! Henkilön Twitter […]

LUE LISÄÄ
24.04.2017

Social Selling

Psst…haluatko kuulla salaisuuteni? Mistä löydän parhaat ja viimeisimmät vinkit sosiaaliseen myyntiin?   Keneltä minä haen kutkuttavaa inspiraatiota, fanaattista faktaa tai tiukkaa tutkimusta, kun haluan kartuttaa osaamista Social Sellingin saralla? Tai haluan rentoutua laadukkaan ja viihdyttävän myynnillisen sisällön parissa?   Tässä muutamia suosikkejani Social Sellingin ympäriltä, ole hyvä.   Jack Kosakowski @JackKosakowski http://www.jackkosakowski.com/blog/ Jackin blogissa on […]

LUE LISÄÄ
24.04.2017

Social Selling

Jokainen myyntijantteri tai markkinointimama, joka väittää, ettei sosiaaliseen myyntiin tai some-markkinointiin mene aikaa, ei joko a) saa tuloksia aikaan tai b) puhuu p(ot)askaa.   Yleensä sosiaalisen myynnin haltuunotto aloitetaan sillä, että ottaa uusia asioita haltuun vähintään 10 minuutin verran päivässä. Vaikkapa kaupan kassajonossa. Tämä on passeli toimintamalli, jos haluaa edetä varovaisesti ja tunnustellen. Mutta, jos […]

LUE LISÄÄ
24.04.2017

Social Selling

Vuonna 2014 puhuttiin siitä, että lähivuosina markkinointijohtaja investoi enemmän IT-hankintoihin kuin IT-osasto itse. Tällä pedattiin muun muassa markkinointiautomaation rynnistystä yrityksiin. Pahin hype markkinointiautomaation osalta on jo ohi, kun markkinointiosastoilla huomattiin, että markkinoinnin automatisointi tuottaa alkuun kasvukipuja osaamisen kartuttamisessa ja vie rahaa ennen kuin kone saadaan kunnolla käyntiin ja kukkumaan. Kiinnostavaa tässä keskustelussa olikin se, miten […]

LUE LISÄÄ
#socialsellingfi

Yhteydenotto

Soita puh. +358 (0)45 6681 681 tai jätä yhteystietosi ja aloitetaan keskustelu myynnin muutoksesta yrityksessänne.

Laura Pääkkönen

Queen of Social Selling

Puhelin +358 (0)45 6681 681
Sähköposti laura.paakkonen@noblea.fi